تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آلمان

تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آلمان

تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی

یکی از رؤیایی ترین کشورها برای تحصیل علاقه مندان به رشته های فنی و مهندسی، آلمان می باشد. آلمان اولین قدرت اقتصادی اروپا، کشوری صنعتی بوده و شرکت های مطرح جهان را در خود جای داده است. وجود مراکز صنعتی مهم و کارخانه های پیشرفته الزام وجود نیروی مهندس مجرب را ایجاد می نماید. از این رو دانشگاه ها و مراکز آموزشی در بالاترین سطح کیفی مهندسان را پرورش داده و به بازار کار معرفی می نمایند. تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه های مطرحی همچون مونیخ، آخن، برلین و ... می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برای علاقه مندان به رشته های مهندسی باشد. در این مطلب بهترین دانشگاه های آلمان را برای تحصیل در آلمان در رشته های فنی و مهندسی به شما معرفی می کنیم.

دانشگاه فنی مونیخ

  1. دانشگاه فنی مونیخ (TUM Munich)

دانشگاه فنی مونیخ از مهمترین و مشهورترین دانشگاه های اروپایی در رشته های مهندسی به شمار می رود. قدمت این دانشگاه به سال 1868 میلادی باز می گردد. وجود دوره های آموزشی منطعف در تمامی مقاطع با قرارگیری در یک محیط صنعتی بسیار پیشرفته سبب شده است که نام دانشگاه فنی مونیخ در کنار بهترین دانشگاه های جهان همواره قرار گیرد. همچنین رشته های مهندسی این دانشگاه از جذاب ترین رشته ها برای تحصیل می باشند. دانشگاه فنی مونیخ حدود 1500 نفر دانشجوی بین المللی دارد. براساس آخرین رتبه بندی مؤسسه QS، دانشگاه فنی مونیخ در رتبه 29 جهان برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی قرار گرفته است.

وب سایت دانشگاه فنی مونیخ

  1. دانشگاه RWTH آخن (RWTH Aachen University)

دانشگاه آخن از بزرگترین دانشگاه های فن آوری و پژوهش در آلمان می باشد که با ارائه امکانات مدرن و رویکرد های آموزش مبتکرانه قادر به تعلیم مهندسین آگاه و مجرب می باشد. رشته های جذاب مهندسی همچون مکانیک، محاسبات، ارتباطات فنی، مهندسی انرژی، خودرو و هوانوردی از جمله رشته های ارائه شده برای علاقه مندان می باشند. این دانشگاه در سال 1870 میلادی تأسیس گردیده است و اکنون حدود 45 هزار نفر دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند. براساس آخرین رتبه بندی جهانی، دانشگاه RWTH آخن در رتبه 43 برای رشته های فنی و مهندسی قرار دارد.

وب سایت دانشگاه RWTH آخن

  1. دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin)

دانشگاه فنی برلین که به اختصار  TU Berlin نامیده می شود از بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی بوده که جزو مؤسسات آموزشی TU9 اروپا نیز می باشد. در این دانشگاه دوره‌های تئوری و جلسات تمرین منظم عملی با هدف آموزش کاربردی در دنیای واقعی به دانشجویان ارائه می‌شود. از این رو، فارغ‌التحصیلان دانشگاه برلین دارای آمار اشتغالزایی بسیار بالایی هستند. مهندسان فارغ‌التحصیل این دانشگاه در بازار کار آلمان بسیار مورد تقاضا قرار دارند.

وب سایت دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین

  1. مؤسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

این دانشگاه که از ادغام دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کارلسروهه تشکیل گردیده است از بهترین دانشگاه های فنی آلمان بوده که سالانه افراد زیادی برای تحصیل در آن به شهر زیبای کارلسروهه مهاجرت می نمایند. دانشگاه کارلسروهه حدود 24 هزار دانشجو داشته که از میان آنان حدود 8 هزار نفر دانشجویان بین الملل می باشند. این دانشگاه در رتبه 70 ام جهان در رشته های فنی و مهندسی قرار گرفته است.

وب سایت مؤسسه فناوری کارلسروهه

  1. دانشگاه فنی درسدن (Technische Universitat Dresden)

دانشگاه فنی درسدن یکی دیگر از بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی دولتی آلمان بوده که در سال 1828 میلادی تأسیس گردیده است. اکثر اساتید این دانشگاه از کشورهای مختلف می باشند و از دانشجویان بین المللی حمایت های خوبی انجام می شود. دانشگاه فنی درسدن تمامی مقاطع عالی را برای رشته های فنی و مهندسی ارائه می دهد. رتبه جهانی این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی برابر با 129 می باشد.

وب سایت دانشگاه فنی درسدن

  1. دانشگاه فنی دارمشتات (Technische Universitat Darmstadt)

دانشگاه فنی دارمشتات از جمله دانشگاه های TU9 می باشد که در سال 1877 تأسیس گردیده است. دانشگاه دارمشتات از قدیمی ترین پیشگامان مهندسی عمران و اولین مؤسسه ارائه دهنده رشته مهندسی برق در آلمان می باشد. این دانشگاه را از برترین دانشگاه های فنی و مهندسی آلمان می دانند.  براساس رتبه بندی سال 2021 میلادی این دانشگاه در رتبه 160 جهان در رشته های فنی و مهندسی قرار دارد.

وب سایت دانشگاه فنی دارمشتات

  1. دانشگاه اشتوتگارت (Universität Stuttgart)

دانشگاه اشتوتگارت از برترین دانشگاه ها در زمینه فناوری و تحقیق بوده که در سال 1829 در شهر اشتوتگارت تأسیس شده است. دوره های مهندسی ارائه شده در این دانشگاه از سطح کیفی بالایی برخوردار می باشند. دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قادر به تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشگاه اشتوتگارت در رتبه 183 جهانی در رشته های فنی و مهندسی قرار دارد.

وب سایت دانشگاه اشتوتگارت

7.	دانشگاه اشتوتگارت

  1. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig-Maximilians-Universität München)

دانشگاه  LMU شهر مونیخ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فعال در جهان بوده که در سال 1472 میلادی تأسیس گردیده است. این دانشگاه از بهترین مؤسسات آموزشی برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در آلمان می باشد. دانشگاه LMU دارای 51 هزار دانشجو بوده که حدود 13 درصد از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دانشجویان خارجی زیادی سالانه تقاضای پذیرش از این دانشگاه را دارند. براساس آخرین رنک بندی جهانی دانشگاه ها، این دانشگاه رتبه 188 را در رشته های فنی و مهندسی دارد.

وب سایت دانشگاه لودویگ

  1. دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin)

دانشگاه هومبولت در قلب برلین در سال 1810 میلادی تأسیس شده است. دانشگاه هومبولت از مشهورترین دانشگاه ها در جهان بوده که اساتید مشهور آن توانسته اند برنده 57 جایزه نوبل (رکورد دار بیشترین جایزه نوبل در میان دانشگاه های آلمان) گردند. این دانشگاه از 9 دانشکده تشکیل شده و حدود 32 هزار دانشجو در آن به تحصیل می پردازند. در این دانشگاه نام دانشمندان ایرانی زیادی به چشم می خورد و دانشجویان ایرانی زیادی در این دانشگاه تحصیل می نمایند. دانشگاه هومبلت از بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی آلمان بوده که در رتبه 212 جهانی قرار گرفته است.

وب سایت دانشگاه هومبولت برلین

  1. دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

دانشگاه دولتی هایدلبرگ قدیمی ترین دانشگاه آلمان در سال 1386 میلادی در دوره امپراطوری روم تأسیس شده است. این دانشگاه که متشکل از 12 دانشکده می باشد از مشهورترین دانشگاه های پژوهش محور جهان به شمار می رود. دوره های آموزشی در این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای 28 هزار دانشجو در 100 رشته مختلف ارائه می شود. مدرسه مهندسی این دانشگاه توسط «وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان» و «بنیاد پژوهشی آلمان» برای تأمین امکانات پیشرفته تحصیلی برای مهندسان آینده حمایت مالی می‌شود. دانشگاه هایدلبرگ در رشته های فنی و مهندسی جزو بهترین دانشگاه ها با رتبه 268 جهانی می باشد.

وب سایت دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ

دانشگاه دولتی هایدلبرگ

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آلمان تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های آلمان
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان